Polowanie na Jedi

Z Biblioteki Ossus, polskiej encyklopedii ''Gwiezdnych wojen''.

Łowca nagród wyciągnął blaster, starannie wycelował w ofiarę i nacisnął na spust...

Gra fabularna rozgrywana za pomocą forum internetowego.


To hasło dotyczy gry typu PbF RPG, czyli przejawu twórczości fanów. Zawarte w nim informacje odnoszące się do jakichś postaci, wydarzeń itd. mogą być w całości lub w pewnym stopniu niekanoniczne.

Logo Polowania na Jedi.

Polowanie na Jedi – jedna z najpopularniejszych polskich gwiezdnowojennych gier PBF RPG, rozgrywana na forum serwisu The Outer Rim. Powstała 1 września 2006 roku w rezultacie współpracy Jedi Nadiru Radeny (pomysłodawcy gry), Golden Guy’a, Kyle’a Katarna i Javeca, którzy stali się później mistrzami gry. Do 3 maja 2009 roku, gdy Polowanie na Jedi zostało zakończone, wszyscy gracze (w tym aktywni i nieaktywni w liczbie 42), włącznie z czterema mistrzami gry, napisali w ponad stu piętnastu topikach-lokacjach 17 214 postów opisujących ruchy swoich postaci lub NPCów. Bezpośrednim prekursorem gry było nieistniejące już Coruscant City, jej kontynuatorem stanie się zaś Imperialna Wojna Domowa.

Fabuła

Akcja Polowania na Jedi rozpoczęła się w roku 3952 przed Bitwą o Yavin, na planecie Ossus. Była oparta na wątku pierwszej czystki Jedi, wprowadzonej w grze Knights of the Old Republic II: The Sith Lords. Głównym bohaterem fabuły był bohater wojny domowej Jedi, mistrz Arun Radena, który ukrywał się na planecie przed siepaczami Imperium Sithów i łowcami nagród. Postacie prowadzone przez graczy miały na celu albo pomóc Radenie przeżyć do czasu aż Wygnana Jedi zabije trójkę Mrocznych Lordów, albo próbować go pojmać bądź zabić. Gra od samego początku miała wyraźnie określony wątek fabularny: tak wstęp i rozwinięcie, jak i zakończenie, czym odróżniała się od pozostałych tego typu produkcji.

Zakończenie

Polowanie na Jedi dobiegło końca 3 maja 2009 roku, po trzydziestu dwóch miesiącach nieprzerwanej rozgrywki, definitywnie wieńcząc wszystkie najważniejsze wątki oraz historie głównych bohaterów. Wielka bitwa na i nad orbitą Ossus zakończyła się zwycięstwem Republiki i Jedi z siłami Imperium Sithów. Najważniejsze miejsca akcji, Knossa i Ysannon, zostały unicestwione przez Sithów, jednak większość mieszkańców zdołała się ewakuować z planety. Mistrzowie Jedi Arun Radena i Vima Sunrider ocaleli z bitwy wraz z garstką sojuszników, a następnie, po otrzymaniu wieści o upadku wszystkich Mrocznych Lordów, udali się na Coruscant, aby rozpocząć odbudowę Zakonu Jedi.

Wśród innych postaci, które zakończyły grę są: Dash Fett, Camoran Devron, Kabal Vau, Jonothan Stone, Ferin Astorre, Nersar Creon, Meltrin Havox, Can Grohl, Kabor Spaz, Margen Daran, Oxy Eclipse, Rail Hosh, Zenn Gunnar, Kinn Koladesik oraz Raleen Mardel.

Mechanika gry

Jak w każdej grze typu PBF RPG, tak i w Polowaniu na Jedi wszystkie działania postaci opisywane były przez graczy za pomocą postów, które wstawiało się do specjalnych topików-lokacji. Działania te podlegały moderacji mistrzów gry odpowiedzialnych za prowadzenie NPCów, walk a także samych lokacji. Wszystkie postacie w grze (maksimum dwie na jednego gracza) dysponowały określonym stanem współczynników i zdolności wynikających z ich rasy, klasy oraz poziomu doświadczenia. Z powodu umiejscowienia Polowania na Jedi w okresie, gdy Zakon Jedi znajdował się na wygnaniu, gracze pragnący posiadać wyszkoloną postacią wrażliwą na Moc mogli kierować tylko bohaterami z klasą Sith oraz Ciemny Jedi (pod warunkiem, że wygrali organizowany co pewien czas konkurs).

Mechanika Polowania na Jedi była częściowo oparta na zasadach wprowadzonych przez Chissa i Yoshiego na potrzeby innej gry PBF RPG, Zaloris (dotyczy to przede wszystkim podstawowych klas postaci oraz najważniejszych zasad dotyczących funkcjonowania samej gry).

Linki zewnętrzne

Pierwotna wersja tego artykułu pochodzi z zasobów The Outer Rim. Artykuł został umieszczony za wiedzą i zgodą redaktorów.