Arquel
Arquel była nieistniejącą kobietą wykreowaną przez Misooka na potrzeby historii opowiedzianej bywalcom kantyny Ogi na terenie placówki Black Spire na planecie Batuu. Mężczyzna opisał Arquel jako złodziejkę o wyjątkowej reputacji, za której schwytanie wyznaczono wysoką nagrodę pieniężną. Opowiadając jej historię miał nadzieję na odwrócenie od siebie uwagi łowczyni nagród o imieniu Emim'Ai, która od miesięcy ścigała go z polecenia władcy przestępczego z Kaspasa.
Biografia
Według stworzonej przez Misooka opowieści, Arquel urodziła się na niższych poziomach Coruscant w okresie następującym po upadku Imperium Galaktycznego. Jej matką była złodziejka, a ojcem zniesławiony imperialny administrator, który w owym czasie parał się zawodem tłumacza dla lokalnych gangów. Arquel nie miała najlepszego startu w życiu, dlatego jej matka od najmłodszych lat zabierała ją ze sobą do pracy, przez co dziewczynka nauczyła się sztuki złodziejstwa. Wraz z upływem czasu, matka Arquel uznała, iż córka nie była jej potrzebna w wykonywaniu pracy, przez co ta zmuszona była sama o siebie zadbać. Dziewczynka wykazywała się zaradnością, przez co poznała sekrety najbliższej okolicy i zaczęła przykładać większą uwagę do wydarzeń mających miejsce wokół niej. Z czasem zaczęła zbierać najróżniejsze informacje, a następnie handlować nimi lub wykorzystywać je do szantażowania innych. Arquel nie powiadomiła rodziców o swojej działalności, przez co ci nie mieli pojęcia, iż samodzielnie wypracowała mały fundusz, a także reputację wśród lokalnych kryminalistów. Gdy była w wieku około piętnastu lat, rozpoczęła współpracę z Klanem Huttów. Jej wyjątkowe umiejętności oraz rosnący respekt sprawiły, iż stała się pożądanym sojusznikiem w przestępczym świecie. W owym czasie wraz z Weequayem o imieniu Malquis otrzymali zlecenie, według którego mieli przeprowadzić wymianę między dwiema organizacjami przestępczymi. Jeden z gangsterów chciał nabyć uszkodzoną rękojeść miecza świetlnego pozyskaną z ruin Geonosis, której posiadanie na Coruscant byłoby potwierdzeniem jego statusu i władzy. W zamian za przekazanie przedmiotu, przedstawiciele drugiego kryminalisty mieli otrzymać datachip zawierający kody dostępu do budynku administracyjnego na wyższych poziomach planety-miasta. W chwili dokonywania wymiany, z cienia niespodziewanie wyłoniła się matka Arquel, która przechwyciła zarówno datachip, jak i uszkodzoną rękojeść miecza świetlnego, a następnie pokonała członków jednego z gangów, a także Malquisa, po czym pospiesznie opuściła miejsce zdarzenia zostawiając oszukaną Arquel samej sobie. Doświadczając zdrady ze strony najbliższej sobie osoby, dziewczyna musiała wytłumaczyć się przed swoimi pracodawcami ze swojego niepowodzenia, a także ponieść odpowiednią karę. Otrzymana pokuta zahartowała Arquel, która jeszcze tego samego tygodnia odszukała swoją matkę, a następnie zabiła ją, uprzednio odbierając jej utracone wcześniej przedmioty. Pamiętając o karze poniesionej ze strony swoich zwierzchników, Arquel zdecydowała nie przekazywać im zdobytych fantów. Zamiast tego wypracowała dla siebie umowę, wedle której sprzedała datachip, dzięki czemu uzyskała fundusze na zakup transportowca, który pozwoliłby jej na opuszczenie powierzchni Coruscant. Uszkodzoną rękojeść miecza świetlnego postanowiła zatrzymać dla siebie, aby nosząc ją przypiętą do pasa pamiętać o konsekwencjach, które mogłaby ponieść gdyby znów zdecydowała się komuś zaufać. Kolejne wydarzenia z życia Arquel pozostawały niejasne. Mówiono, iż opuściła powierzchnię Coruscant na pokładzie własnego statku kosmicznego, starego zmodyfikowanego transportowca, który pilotowany był przez droida serii RX ukradzionego łowcy nagród, Popundasowi Hethowi. Mijały lata, a Arquel stała się znana w całej galaktyce zarówno wśród stróżów prawa, jak i kryminalistów. Wiadomym było, iż podejmowała się wielkich zleceń, jak i pojedynczych zadań, zawsze będąc o krok przed swoimi przeciwnikami. Można ją było rozpoznać po zawadiackim uśmiechu oraz zabójczej broni, którą zawsze miała przy sobie. Wielu łowców nagród próbowało ją schwytać, gdyż cena wyznaczona za jej głowę pozwoliłaby na zakup całego księżyca. Arquel była wyjątkowo biegła w swoim fachu w związku z czym wszystkie próby pojmania jej zakończyły się fiaskiem. Kobieta nigdy nie zjawiała się w tym samym miejscu dwukrotnie, przez co niemal niemożliwym było przewidzenie gdzie mogła pojawić się później. Pewnego dnia zauważono ją w kantynie Ogi na terenie placówki Black Spire na planecie Batuu. Gdy wieść o tym rozeszła się wśród mieszkańców, wielu śmiałków spróbowało swoich sił w polowaniu na nią, gdyż łasi byli na szczodrą nagrodę i reputację, którą zyskaliby po jej pokonaniu. Po upływie kilku tygodni, administrator kosmoportu doniósł ścigającym Arquel, iż zaważono, że placówkę opuścił zmodyfikowany transportowiec, który następnie skierował się w stronę Dzikiej Przestrzeni. Wieść o tym sprawiła, że wielu porzuciło pościg, a galaktykę obiegła legenda o nieuchwytnej złodziejce, za której schwytanie wyznaczono najbardziej pożądaną nagrodę.
Poza światem Gwiezdnych wojen
Postać Arquel została stworzona na potrzeby opowiadania Chasing Ghosts autorstwa George'a Manna, zawartego w antologii Myths & Fables, której premiera w Stanach Zjednoczonych odbyła się 6 sierpnia 2019 roku.
Źródła
- Chasing Ghosts (Po raz pierwszy wymieniono) (We wspomnieniach)