Karmazynowe Imperium II: Rada we krwi 4

Z Biblioteki Ossus, polskiej encyklopedii ''Gwiezdnych wojen''.

Karmazynowe Imperium II:
Rada we krwi 4
Crimson Empire II: Council of Blood 4
Scenariusz:
Ilustracje: Paul Gulacy
Kolory: Dave Stewart
Tusz: Randy Emberlin
Litery: Pat Brosseau
Redakcja: Diana Schutz
Ilustracja na okładce: Dave Dorman
Informacje wydawnicze
Wydanie oryginalne: Dark Horse Comics
10 lutego 1998
Wydanie polskie: Egmont Polska
Maj 2002
Przekład: Maciej Drewnowski
Typ publikacji: Zeszyt komiksowy
Seria/Cykl: Karmazynowe Imperium II:
Rada we krwi
Zeszyt/Tom: 4 z 6
Poprzedni: Rada we krwi 3
Następny: Rada we krwi 5
Pełne informacje o wydaniach
Chronologia w uniwersum
Kanoniczność: Legendy
Okres historyczny: Era Nowej Republiki
Czas akcji: 11 ABY


Karmazynowe Imperium II: Rada we krwi 4 (org. Crimson Empire II: Council of Blood 4) to czwarty zeszyt historii komiksowej Karmazynowe Imperium II: Rada we krwi, będącego kontynuacją mini-serii Karmazynowe Imperium. Historia opowiada dalsze losy imperialnego gwardzisty Kira Kanosa i jego krucjaty przeciwko zdrajcom Imperium.

Publikacja został wydana 10 lutego 1999[1] roku w Stanach Zjednoczonych przez wydawnictwo Dark Horse Comics. Od kwietnia 2015 roku zeszyt można przeczytać za darmo w cyfrowej formie, jeśli jest się członkiem Marvel Unlimited na stronie Marvel.com.[2]

W Polsce komiks został wydany w maju 2002 roku w wydaniu zbiorczym nakładem wydawnictwa Egmont Polska w przekładzie Macieja Drewnowskiego. W styczniu 2017[3] roku komiks został wznowiony w poprawionym wydaniu, ponownie w nakładzie Egmont Polska w ramach cyklu Star Wars Legendy.

Nota wydawnicza

Wydanie oryginalne
The pieces of the mystery are slowly coming together as Kir Kanos races towards the Zanibar homeworld, Xo, in an attempt to save Mirith Sinn from a fate worse than death. But will he be in time? Will personal animosities between the two be too great? Meanwhile, Grappa the Hutt finds himself in an awkward situation, with the heat of the Black Sun starting to make him sweat.[1](Dark Horse Comics, 1999)

Streszczenie

Tymczasem były gwardzista leci swym myśliwcem na rodzimą planetę Zanibarów - Xo. Znajduje tam osadę, w której przetrzymywana jest Mirith Sinn i uwalnia ją. Razem uciekają z wioski i biegną do dżungli, gdzie ukrył statek. Jednak myśliwiec zostaje uszkodzony przez Zanibarów i rozbija się o drzewo. Podczas wędrówki przez las Kanos dwukrotnie ratuje Mirith przed dzikimi bestiami. Rano ukazują im się na drodze ruiny starej budowli. Podczas ich zwiedzania zostają zaatakowani przez Zanibarów, lecz w ostatniej chwili pojawia się X-wing, pilotowany przez Kennede. Działami pokładowymi zabija wielu agresorów. W ostatniej chwili Mirith wskakuje na pokład, ale Kanosowi ta sztuczka się nie udaje.

Tymczasem na Ord Centrell podróżujący z eskortą Xandel Carivus zostaje zaatakowany przez agentów Czarnego Słońca, wśród których jest także klon przewodniczącego Rady. Niedługo później ogłasza pozostałym członkom, że rozwiązuje Radę i sam zostaje Imperatorem.

Zawartość

W tym haśle należy dodać lub uzupełnić spis zawartości.
[Pokaż/Ukryj]
Postacie Stworzenia Modele droidów Wydarzenia Miejsca
Organizacje i tytuły Rasy rozumne Pojazdy i statki Broń i technologia Różne

Galeria

Wydania

Data premiery Kraj wydania Numer ISBN Wydawnictwo Objętość Format Cena
1999, 10 lutego USA - Dark Horse Comics 32 strony Druk (miękka) 2,95 USD
1999, 3 listopada
(w wydaniu zbiorczym)
USA 9781569714102 Dark Horse Comics 160 stron Druk (miękka) 17,99 USD
2002, maj
(w wydaniu zbiorczym)
Polska 9788323713081 Egmont Polska 160 stron Druk (miękka) 29,90 PLN
2012, 12 września
(w The Crimson Empire Saga)
USA 9781595829474 Dark Horse Comics 504 strony Druk (twarda) 24,95 USD
2015, 15 kwietnia USA - Marvel Comics 26 stron Ebook darmowy
2017, 25 stycznia
(w wydaniu zbiorczym)
Polska 9788328118850 Egmont Polska 160 stron Druk (miękka) 49,99 PLN

Przypisy

Zobacz kolekcję grafik dotyczących
komiksu Karmazynowe Imperium II: Rada we krwi 4.

Linki zewnętrze


Karmazynowe Imperium
[Pokaż/Ukryj]