Korweta CR70/Legendy
|
Korweta CR70 |
Podstawowe dane | |
---|---|
Producent: | Corellian Engineering Corporation |
Rodzaj: | Korweta |
Specyfikacja techniczna | |
Długość: | 150 m |
Silniki: | 13 silników jonowych |
Prędkość w atmosferze: | 950 km/h |
Prędkość w kosmosie: | 6 |
Różne | |
Pasażerowie: | 250 |
Ładowność: | 5000 t |
Cena: |
|
Korweta CR70 to bezpośredni poprzednik jednego z najsławniejszych przedstawicieli tej klasy okrętów - korwety koreliańskiej CR90. Jego producentem była firma Corellian Engineering Corporation. Od swojego następcy różniła się przede wszystkim brakiem uzbrojenia oraz wynikającą z tego większą ilością miejsca na pokładzie. W CR90 przestrzeń pasażerską i ładunkową zredukowano, aby móc zamontować generatory mocy, systemy kontroli uzbrojenia oraz same turbolasery.
Charakterystyka
Korwety CR70 mocno upowszechniły się w ostatnim stuleciu istnienia Starej Republiki, stając się jednymi z najpopularniejszych średniej wielkości transportowców, szczególnie w segmencie pasażerskim. Wiele z tych jednostek służyło jako statki dyplomatyczne. Zdarzały się jednak także i egzemplarze mocno zmodyfikowane, służące do działań wojennych czy piractwa. Artylerię instalowano zazwyczaj w miejsce kapsuł ratunkowych, co doprowadziło w pewnym momencie do ciekawego zjawiska - niektórzy posiadacze cywilnych korwet zaczęli przyozdabiać kapsuły makietami turbolaserów, aby odstraszyć potencjalnych napastników (zrobił tak między innymi Bail Organa).
W okresie upadku Starej Republiki CR70 była już dość mocno przestarzała, a jej miejsce zajęła korweta typu CR90. Posiadaczom poprzednich wersji firma Corellian Engineering Corporation zaproponowała jednak dość rzadko spotykane rozwiązanie - propozycję ulepszenia okrętu do nowszego standardu. Pakiet ten, nazwany Vanguard c20, oznaczał przede wszystkim dodanie uzbrojenia, modyfikacje w systemie napędowym oraz konstrukcji wewnętrznej, a także szereg innych mniejszych lub większych zmian, zmieniających CR70 w CR90 (a więc "o 20 numerów wyżej"). Modyfikacje takie kosztowały 500 tysięcy kredytów (w tym materiały i robocizna), a w odpowiednio wyposażonej stoczni trwać mogły około 2 do 3 tygodni.
Źródła
- Zemsta Sithów (Pierwsze pojawienie)
- Battlefront II
- Mroczne czasy: Ścieżka donikąd
- Starships of the Galaxy (2007)