Dziedzictwo 27: Do Jądra

Z Biblioteki Ossus, polskiej encyklopedii ''Gwiezdnych wojen''.

Dziedzictwo 27: Do Jądra
Legacy 27: Into the Core
Scenariusz: John Ostrander
Ilustracje: Omar Francia
Kolory: Brad Anderson
Litery: Michael Heisler
Redakcja: Randy Stradley
Ilustracja na okładce: Omar Francia
Informacje wydawnicze
Wydanie oryginalne: Dark Horse Comics
27 sierpnia 2008
Wydanie polskie: Egmont Polska
10 sierpnia 2009
Przekład: Jacek Drewnowski
Typ publikacji: Zeszyt komiksowy
Seria/Cykl: Dziedzictwo
Zeszyt/Tom: 27 z 50
Poprzedni: Dziedzictwo 26: Ukryta Świątynia, część 2
Następny: Dziedzictwo 28: Wektor, część 9
Pełne informacje o wydaniach
Chronologia w uniwersum
Kanoniczność: Legendy
Okres historyczny: Era Dziedzictwa
Czas akcji: 137 ABY


Dziedzictwo 27: Do Jądra (org. Legacy 27: Into the Core) to dwudziesty siódmy zeszyt serii komiksowej — Dziedzictwo. Komiks ukazał się 27 sierpnia 2008 roku w Stanach Zjednoczonych nakładem wydawnictwa Dark Horse Comics. W Polsce historia została wydana 10 sierpnia 2009 roku przez wydawnictwo Egmont Polska w wydaniu zbiorczym.

Nota wydawnicza

Wydanie oryginalne
Darth Wyyrlok is the master of Sith lore and magic in Darth Krayt's Sith order. He has also been Krayt's confidant, spokesman, and friend. Now, seeing the further deterioration of his Master from the ravages of the Yuuzhan Vong bioforms, Wyyrlok attempts a dangerous journey into the Deep Core worlds to the birthplace of Lord Andeddu, an ancient Sith Lord, seeking to discover any secrets that might save Darth Krayt. Penetrating the Deep Core, however, is always hazardous and Wyyrlok must call upon his own core—his strength, skills, and beliefs—to simply survive.(Dark Horse Comics, 2008)
Tłumaczenie nieoficjalne
Darth Wyyrlok jest mistrzem tradycji i magii Sithów w zakonie Dartha Krayta. Jest również powiernikiem, rzecznikiem i przyjacielem Krayta. Teraz, widząc dalsze pogorszenie się stanu zdrowia swego mistrza na skutek yuuzhańskich wszczepów, Wyyrlok podejmuje niebezpieczną wyprawę do światów Głębokiego Jądra. Do miejsca narodzin lorda Andeddu, starożytnego lorda Sithów, w celu znalezienia jakichkolwiek sekretów mogących uratować Dartha Krayta. Penetracja Głębokiego Jądra jednak jest zawsze ryzykowna, Wyyrlok musi przywołać z własnego wnętrza - swoją siłę, umiejętności i wiarę - aby po prostu przetrwać.

Streszczenie

Głębokie Jądro. Darth Wyyrlok wychodzi z nadprzestrzeni. Kalibrując następny skok w nadprzestrzeń, rozmyśla o wydarzeniach, które go tu sprowadziły.

Coruscant. Darth Maladi podnosi odciętą rękę Dartha Nihla i stwierdza, że Nihl powinien jak najszybciej dostać nową rękę. Krayt odmawia, twierdząc, że skoro Nihl go zawiódł, zasługuje na śmierć. Podnosi miecz, by dobić ciężko rannego Sitha, gdy Wyyrlok proponuje Kratowi, by pozostawił Nihla przy życiu, gdyż może się jeszcze przydać. Krayt opuszcza miecz i nakazuje Maladi przyczepić Nihlowi vongowską rękę, a odciętą zniszczyć, a Talon wprowadzić w uzdrawiający trans. Nakazuje Wyyrlokowi, by wezwał Stryfe’a, ponieważ został on jego nową Ręką. Nagajski Sith protestuje, twierdząc, że zasługuje na coś więcej. Krayt tłumi opór Nihla, twierdząc, że zasługuje na śmierć, ale oszczędził go, by mu dobrze służył. Nakazuje Wyyrlokowi iść ze sobą. Nagle Krayt traci siły. Przekazuje Wyyrlokowi, by zabrał go do komory hipostazy. Gdy Krayt znajduje się w komorze hipostazy, Wyyrlok przegląda stare księgi. Interesuje go jeden wątek: sekrety Dartha Andeddu. Aktywuje holokron starożytnego Sitha i nakazuje mu przekazać wiedzę o nieśmiertelności. Strażnik holokronu odmawia, twierdząc, że Wyyrlok pragnie jego sekretów tylko po to, by przedłużyć życie pozoranta, którym jest Krayt. Sith odpowiada mu, że zna część jego sekretów m.in. fałszywy grób na Korribanie. Stwierdza, że gdyby wskrzeszono Andeddu, ten ujawniłby Wyyrlokowi swe sekrety. Strażnik holokronu zdradza lokalizację grobu – Prakith.

Wyyrlok dociera na Prakith, gdzie na powitanie spotyka grupę akolitów, która nazywa go intruzem. Jeden z akolitów, Gerlun, który był też obecnym przywódcą kultu. Akolita mówi Sithowi, że nie jest mile widziany i czeka go śmierć. Chełpi się też, że on i jego podwładni są dziećmi Ciemnej Strony. Wyyrlok nazywa ich szczurami, które nie są warte bardziej niż adept. Zdradza im, że jest Sithem i używa iluzji na Gerlunie, by widział, że jest mnóstwo Wyyrloków. Po chwili wszyscy akolici walczą ze sobą, twierdząc, że jego adwersarz jest Wyyrlokiem. Gerlun zabija przez przypadek swojego brata. Wyyrlok kończy walkę, zabijając ocalałych akolitów błyskawicami Mocy. Oszczędza tylko Gerluna, który nazywa go swoim panem. Sith nakazuje mu zaprowadzić go na najniższy poziom twierdzy, dodając, że akolita widział tylko ułamek potęgi, której on posiadał. Gdy schodzą na dół, okazuje się, że jest tu tylko pusta grota. Wyyrlok wyciąga holokron Andeddu i nakazuje strażnikowi otworzyć wrota. Po otwarciu wrót Wyyrlok wrzuca Gerluna do grobowca. Nakazuje mu pilnować pochodni i niczego nie dotykać. Sith otwiera grób Anddedu. Strażnik holokronu radzi mu, by położył go na piersi jego stwórcy. Wyyrlok odmawia, wiedząc, jaki mógłby wyniknąć z tego skutek. Gerlun pyta się go o rozkazy. Sith pogardliwie odpowiada, twierdząc, że nie zdołałby odczytać własnego imienia w Basicu, o odcyfrowaniu sithańskich runów nie wspominając. Nakazuje mu pilnować pochodni i niczego nie dotykać, zapewniając go, że prawdopodobnie przeżyje. Wściekły akolita, doprowadzony do ostateczności, bierze holokron Mocą i kładzie go na piersi Andeddu, samemu przy tym ginąć. Wskrzeszony Sith, po krótkiej wymianie zdań z Wyyrlokiem, rozpoczyna z nim walkę. Początkowo przewaga była po stronie Andeddu, jednak Wyyrlok odzyskuje pełnie sił i atakuje Andeddu lawą. Zarzuca mu, że jest tchórzem, który nie zasługuje na tytuł Sitha. Po chwili zabija Andeddu. Przeglądając niektóre z ksiąg, poznaje sekret Karnessa Muura, który również chciał być nieśmiertelny. Wyyrlok zabiera kilka ksiąg i zwojów jego autorstwa, po czym odlatuje z Prakith.

Zawartość

W tym haśle należy dodać lub uzupełnić spis zawartości.
[Pokaż/Ukryj]
Postacie Stworzenia Modele droidów Wydarzenia Miejsca
Organizacje i tytuły Rasy rozumne Pojazdy i statki Broń i technologia Różne

Postacie

Galeria

Wydania

Data premiery Kraj wydania Numer ISBN Wydawnictwo Objętość Format Cena
2008, 27 sierpnia USA --- Dark Horse Comics 40 stron Druk (miękka) 2,99 USD
2009, 10 sierpnia Polska --- Egmont Polska 104 strony Druk (miękka) 39,00 PLN

Recenzje

Linki zewnętrzne

Zobacz kolekcję grafik dotyczących
Dziedzictwo 27: Do Jądra.


Dziedzictwo i Legacy II
[Pokaż/Ukryj]