Battlefront

Z Biblioteki Ossus, polskiej encyklopedii ''Gwiezdnych wojen''.

Battlefront
Wydawca: LucasArts
Producent: Pandemic Studios
Data wydania:
  • 20 września 2004 (światowa)
  • 12 października 2004 (polska)
Gatunek: FPP/TPP
Ograniczenie wiekowe: 12+
Platformy:
  • PC
  • Xbox
  • PS2
Nośnik: 3 CD / 1 DVD
Czas akcji 32 BBY4 ABY



Battlefront to gra wideo osadzona w świecie Gwiezdnych wojen, której światowa premiera odbyła się 20 września 2004. W Polsce wydaną ją 12 października tego samego roku i jej dystrybutorem był Licomp Empik Multimedia. Gra doczekała się sequela w roku 2005, dwóch spin offów Battlefront: Renegade Squadron i Battlefront: Elite Squadron powstałych w kolejno 2007 i 2009, oraz rebootu serii o tym samym tytule w 2015.

Opis

Battlefront to taktyczna gra akcji, inspirowana popularnymi produktami spod znaku Battlefield 1942 i Operation Flashpoint. Developing programu powierzono ludziom, odpowiedzialnym w przeszłości chociażby za Full Spectrum Warrior i cykl Battlezone. Zabawa traktuje o zespołowych walkach na wielką skalę w realiach uniwersum Gwiezdnych wojen. Użytkownicy biorą zatem udział w dwóch niezależnych rywalizacjach zbrojnych, zaczerpniętych z kinowych epizodów I-III (Separatyści versus Republika Galaktyczna) oraz IV-VI (Sojusz dla Przywrócenia Republiki kontra Imperium Galaktyczne).

Wszystkie cztery wspomniane frakcje dysponują sześcioma podstawowymi typami żołnierzy do wyboru, z których każdy stanowi indywidualność pod względem aparycji i zdolności ofensywno-defensywnych. Przykładowo samotni klonowani snajperzy atakują głównie z dystansu, szeregowe roboty są ogromnym zagrożeniem w grupie, a rebelianckich szpiegów demaskują tylko nieprzyjacielscy oficerowie i często wzywają wsparcie (np. bombardowanie orbitalne). Ponadto postaci wykorzystują rozmaite modele broni ręcznej, jak również kilkanaście rodzajów wehikułów bojowych (maszyny kroczące AT-ST, myśliwce klasy X-wing, wieżyczki strzelnicze itp.).

Starcia odbywają się w szesnastu przepastnych lokacjach (odmienne warunki klimatyczne i topografia), umiejscowionych w ramach dziesięciu ciał niebieskich - m.in. księżyce Endor i Yavin 4 (wilgotne lasy) oraz planety Hoth (jałowy lodowiec), Tatooine (piaszczysta pustynia) i Naboo (skomplikowane architektonicznie miasta). Warto podkreślić, że oprócz uczestników zmagań militarnych (maksymalnie ponad sześćdziesiąt jednostek żywych lub sterowanych przez Sztuczną Inteligencję) funkcjonują także nieinteraktywne istoty o charakterze cywilnym.

Zarówno tryb jednoosobowy, jak i multiplayer, oferuje szereg interesujących wariantów prowadzenia rozgrywki. Szczególną uwagę zwraca quasi strategiczna opcja podbijania kolejnych terytoriów - sukcesy owocują przyznawaniem różnorodnych nagród (odblokowywanie ukrytych bohaterów pokroju Luke'a Skywalkera i Dartha Vadera etc.). Dodatkowo autorzy zaimplementowali sprawnie działający system komunikacji głosowej. Natomiast trójwymiarowa oprawa wizualna demonstruje mnóstwo nowoczesnych i spektakularnych efektów specjalnych, a przebieg wydarzeń ukazuje dynamiczna wirtualna kamera (widok FPP albo TPP).

W tym haśle należy dodać lub rozbudować streszczenie oraz spis zawartości.

Zawartość

[Pokaż/Ukryj]
Postacie Stworzenia Modele droidów Wydarzenia Miejsca
Organizacje i tytuły Rasy rozumne Pojazdy i statki Broń i technologia Różne

Recenzje


Seria Battlefront
[Pokaż/Ukryj]