Pilot AT-AT

Z Biblioteki Ossus, polskiej encyklopedii ''Gwiezdnych wojen''.
Przeglądasz kanoniczną wersję tego artykułu.
Przejdź do legendarnej wersji tego artykułu.


Być może w archiwach są braki.

Ten artykuł wymaga poszerzenia.


Prosimy, rozbuduj go, korzystając z zaleceń edycyjnych.

Pilot AT-AT.

Piloci AT-AT, nazywani również operatorami AT-AT lub kierowcami AT-AT, byli przynależną do Imperium Galaktycznego jednostką wojskową przeszkoloną do sterowania czteronożnych maszyn kroczących znanych jako AT-AT.

Szkolenie

Ze względu na trudne warunki panujące na polach walki, tylko ci żołnierze imperialni, którzy byli najlepsi zostawali operatorami AT-AT, przez co uważali siebie za niezwyciężonych.[1] Jednak przez to, że maszyny były bardzo masywne, imponująco wielkie i wymagały ogromnego skupienia podczas pilotowania, do ich kierowania potrzebnych było dwóch operatorów, którzy liczyli sobie średnio 183 cm wzrostu.[2]

Wygląd i wyposażenie

Na wyposażeniu wszystkich pilotów znajdywały się pistolety i karabiny blasterowe, detonatory termiczne oraz granaty.[1] Standardowi operatorzy nosili szare skafandry, wraz z białymi rękawiczkami i butami o twardej podeszwie.[3] Na głowie nosili hełmy, wraz z nadrukowanymi czerwonymi insygniami reprezentującymi rząd, któremu służyli.[2] Gdy wysyłano ich na misje na lodowych planetach wyposażano ich w ocieplane białe ochronne skafandry, ze względu na brak systemu podgrzewania w maszynach kroczących.[1] Obydwie wersje[4] posiadały system podtrzymywania życia.[5]

Historia

Pilotów maszyn ogłuszyć było bardzo łatwo.

Piloci AT-AT brali udział w walkach na planecie Mon Cala, które miały miejsce rok po założeniu Imperium.[6] Uczestniczyli również w okupacji Kashyyyka w roku 14 BBY. Gdy załoga Stinger Mantisa wraz Calem Kesitsem znalazła się na planecie, młody Jedi chcąc przejąć jedną z maszyn ogłuszył dwóch pilotów.[4]

Gdy Rebelia zaczęła rosnąć w siłę w sektorze Lothal, chcąc stłumić bunty głównie na Lothalu Imperium rzucało przeciwko komórkom wszelkie możliwe maszyny wliczając w to All Terrain Armored Transport. Pierwsze takie "spotkanie" odbyło się w roku 4 BBY na Seelosie. Widok maszyn zdziwił oraz przeraził rebeliantów jak i przebywającymi z nimi klonów, którzy nigdy nie widzieli tego typu pojazdów. Gdy pomiędzy 2 a 0 BBY rozprawienie z rebelianckimi komórkami powierzono wielkiemu admirałowi Thrawnowi, operatorzy brali udział między innymi w bitwie o Atollon. W 1 BBY dowodzeni przez gubernator Pryce byli odpowiedzialni za zabicie Kanana Jarrusa, co łączyło się ze zniszczeniem kompleksu paliwowego na Lothalu, doprowadzając do wstrzymaniem produkcji ulepszonej wersji TIE Defenderów.[3]

Podczas galaktycznej wojny domowej kilku z pilotów sterowało maszynami podczas bitwy o Hoth w roku 3 ABY. Udało im się pokonać siły lądowe należące Sojuszu Rebeliantów. Jednak rebelianckie śmigacze śnieżne T-47 obwiązały ich nogi i powaliły na ziemię. Ostatecznie to Imperium było górą, a rebelianci w wyniku klęski musieli ewakuować bazę.[5]

Ostatni raz operatorzy musieli się zmierzyć z Nową Republiką Jakku. Starcie zostało wygrane przez nowo utworzony demokratyczny rząd, a imperialni zmuszeni do podpisania ugody oznaczającej kapitulację Imperium Galaktycznego.[7]

Przypisy

Źródła

Zobacz kolekcję grafik dotyczących
pilotów AT-AT.